14 września 2022 (I DZIEŃ KONFERENCJI)
09.30
Otwarcie konferencji
Prof. dr hab. n. med. Artur Mamcarz & Profesor n. med. i n. o zdrowiu, dr. hab. n. ekon. Marcin Czech
& Zbigniew Kowalski
09.45–10.20
Sesja: EDUKACJA PACJENTÓW — wpływ, czy wrażenie? Zmiana zachowań , czy zmiana nastawienia?
Uczenie, czy promowanie? Dlaczego lekarze potrzebują wyedukowanych pacjentów?
KIEROWNIK SEKCJI: Prof. dr hab. n. med. Artur Mamcarz
Z czego korzystają, a z czego nie korzystają nasi pacjenci? Spojrzenie lekarza praktyka na działania
edukacyjne i kampanie prozdrowotne prowadzone przez branżę pharma. Co zrobiono dobrze, a co warto poprawić?
10.20–10.50
Potencjał edukacyjny jako szansa na mądrą „pacjentocentryczność” dla branży pharma. Obszary, w których pacjenci wymagają największego wsparcia na bazie wyników Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2022
dr Anna Zimny – Zając, Redaktorka Naczelna Medonet, Ringier Axel Springer Polska
- Zmiana Indeksu Zdrowia Polaków na przestrzeni ostatnich trzech lat — wpływ pandemii na zdrowie i styl życia
- Chorobowość Polaków, a ich podejście do diety, suplementów, używek, aktywności fizycznej i badań profilaktycznych
- Wpływ odpowiedniej edukacji na codzienne wybory zdrowotne dokonywane przez Polaków
10.50–11.00
przerwa
11.00–11.30
Zachowanie efektywności w komunikacji marketingowej B2C produktów z obszaru pharma wobec ograniczeń prawnych
Daniel Szczepański, Radca prawny Ringier Axel Springer Polska
- jak, kiedy i w jakich kanałach branża farmaceutyczna może komunikować się z pacjentami
- porównanie możliwości kanałów komunikacji: online vs klasyczna telewizja
- przegląd możliwości w kontekście segmentów RX, OTC, wyrobów medycznych, suplementów diety
11.30–11.35
Sesja: EDUKACJA LEKARZY, którzy edukują i leczą pacjentów, czyli o mądrym partnerstwie
rynkowym. Jak branża pharma może i powinna wspierać „pacjentocentryczność” w swoich
działaniach skierowanych do lekarzy?
KIEROWNIK SESJI: Zbigniew Kowalski, wykładowca, konsultant, trener komunikacji interpersonalnej
11.35–12.05
Edukacja pacjentów w segmencie RX i jej wpływ na biznes
Sebastian Cudny, Niezależny Ekspert
12.05–12.35
Rolą promocji jest szybkie i skuteczne dotarcie z informacją do lekarzy, aby umożliwić pacjentom dostęp do skutecznych terapii – w jaki sposób hybrydowi reprezentanci zdobyli 10 krotnie większą w tym skuteczność
Igor Gnot, CEO Connectmedica
12.35–13.35
lunch
13.35–14.05
Nic już nie wygląda tak samo — jak zaczęliśmy edukować lekarzy w nowych kanałach dotarcia?
Maciej Krasnodębski, Multichannel Marketing Manager w Boehringer Ingelheim
14.05–14.35
Nie przekonasz zespołu do pacjentocentryczności, jeśli rozliczasz ich z czegoś innego. Kultura mądrych KPI. Dylematy managera i wskazówki do działania
Jacek Karaś, MD,CEE Nucleus Lead – CVD, Bayer Pharmaceuticals Division
14.35–14.45
przerwa
14.45–14.50
Sesja: PACJENTOCENTRYCZNY SYSTEM. Ramy, w których działamy. O mądrej współpracy branży
pharma z Płatnikiem i Regulatorem
KIEROWNIK SESJI: Profesor n. med. i n. o zdrowiu, dr. hab. n. ekon. Marcin Czech
14.50–15.20
Gdzie system nie może, tam online pośle — praktyczny przegląd ciekawych działań online skierowanych do pacjentów
Diana Żochowska, Head of Medonet, Ringier Axel Springer Polska
- przegląd najciekawszych formatów reklamowych display, wideo oraz content marketingowych
- case studies do prezentowanych formatów
- jak ustawiać KPI i jak mierzyć efektywność takich działań
15.20–15.50
„Pacjentocentryczność” okiem pacjentów — bolączki systemu ochrony zdrowia z punktu widzenia organizacji pacjenckiej
Magdalena Kołodziej, Prezes Zarządu Fundacji MY Pacjenci
- jakiego systemu ochrony zdrowia oczekują i potrzebują pacjenci
- co nam mówią wyniki badań
- jak możemy poprawić sytuację pacjentów
15.50–16.00
przerwa
16.00–16.30
Co pacjenci (i branża pharma) powinni wiedzieć o systemie ochrony zdrowia w zakresie leków? Zdradza były wiceminister
Profesor n. med. i n. o zdrowiu, dr. hab. n. ekon. Marcin Czech
16.20–16.50
PANEL podsumowujący sesję:
MODERATOR — prof. Marcin Czech
Uczestnicy debaty:
Ewa Jankowska, Prezes Zarządu PASMI — wypowiedź “Pacjentocentryczny system okiem pacjenta-nowe oczekiwania w zakresie dostępności lekowej”
Magdalena Kołodziej, Prezes Zarządu Fundacji MY Pacjenci
Diana Żochowska, Medonet
16.50
Zakończenie pierwszego dnia Konferencji
15 września 2022 (II DZIEŃ KONFERENCJI)
09.30–09.35
Sesja: PACJENTOCENTRYCZNE KAMPANIE. Jak budować, monitorować i rozwijać akcje edukacyjne
i promocyjne skierowane do pacjentów
KIEROWNIK SEKCJI: Diana Żochowska, Head of Medonet, Ringier Axel Springer Polska
09.35–10.05
Kampanie edukacyjne i świadomościowe skierowane do pacjentów — jak mierzyć ich efektywność?
Ewelina Nazarko-Ludwiczak, Healthcare Communication Expert, ENMEDICA Consulting
10.05–10.35
Jak stracić 50 mld USD na działania, które trafiają do botów? Przegląd praktycznych wskazówek dla marketerów
Dobromir Ciaś, Prezes Edge NPD, ekspert monitorowania ruchu online
10.35–10.45
przerwa
10.45–11.15
Zrozumieć „ścieżkę pacjenta” i dopasować do niej aktywności promocyjne — jak to się robi?
Malina Wieczorek, Prezes Fundacji SM-Walcz o siebie
11.15–12.15
Sprzedawca, edukator czy kluczowy profesjonalista medyczny czyli jak firma farmaceutyczna może mądrze wspierać pacjentów na każdym etapie „ścieżki”, poprzez kampanie edukacyjne skierowane do farmaceutów
Ewa Żelechowska, Strategy&Sales Director QAH
- Rosnąca rola farmaceuty w triadzie: lekarz, pacjent, farmaceuta
- Dlaczego warto przestać traktować farmaceutę jako sprzedawcę?
- Jak z sukcesem budować świadomość farmaceutów, by pomagali pacjentom wybierać to, co dla pacjenta najlepsze?
12.15–13.15
lunch
13.15–13.50
Sesja: PACJENTOCENTRYCZNY MARKETING. O nowych realiach, nowych pomysłach i nowych
możliwościach działań promocyjnych dla branży pharma
KIEROWNIK SESJI: Marcin Renduda ‑niezależny ekspert
Pozycjonowanie i targetowanie w nowych realiach — data driven marketing — jak wykorzystać
doświadczenia z mniej konserwatywnych branż na rynku pharma?
„Działania marketingowe na rynku pharma nie są typowe, ponieważ nie mogą takie być. Wynika to oczywiście z prawnych
ograniczeń, a także ze specyfiki tego sektora. Jednak warto przyjrzeć się czasami jak inne branże wykorzystują nowoczesne
narzędzia technologiczne do nawiązania i utrzymania kontaktu ze swoją grupą docelową. Zapraszam na opowieść o tym jak korzystać z doświadczeń innych i jednocześnie pozostać w zgodzie z wszelkimi ograniczeniami prawnymi”
13.50–14.20
Co producent leków może zrobić, aby poprzez mądry marketing wspierać pacjentów?
14.20–14.30
przerwa
14.30–15.00
Cudowny lek, którego… pacjenci nie chcą przyjmować. Jak zorganizować nowoczesny, propacjencki marketing, by faktycznie wspierał lekarzy w działaniu, a nie tylko ich przekonywał.
Zbigniew Kowalski, wykładowca, konsultant, doradca i trener komunikacji interpersonalnej
15.00–15.30
Pacjent w Social mediach
Łukasz Durajski, Lekarz specjalizujący się w dziedzinie pediatrii w Klinice Endokrynologii i Diabetologii Dziecięcej Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.
Twórca i założyciel oraz dyrektor medyczny platformy telemedycznej Med24
15.30–15.45
przerwa
15.45–16.45
DEBATA NA ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
Prowadzący — Zbigniew Kowalski
Czym jest i czym powinna być PACJENTOCENTRYCZNOŚĆ dla branży pharma?
Uczestnicy debaty:
Prof. Artur Mamcarz, Prof. Marcin Czech, Magdalena Kołodziej (Fundacja MY PACJENCI),
Malina Wieczorek (Fundacja SM-Walcz o siebie), Diana Żochowska (Medonet),
Maciej Krasnodębski (Boehringer Ingelheim), Jacek Karaś (Bayer), Marcin Renduda (niezależny ekspert)
16.45
Zakończenie Konferencji